Algemene Voorwaarden
Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Artikel 3 – Het aanbod
Artikel 4 – De overeenkomst
Artikel 5 – Herroepingsrecht
Artikel 6 -Kosten in geval van herroeping
Artikel 7 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 8 – De prijs
Artikel 9 – Nakoming overeenkomst en garantie
Artikel 10 – Levering en uitvoering
Artikel 11 – Duurtransactie: duur, opzegging en verlenging
Artikel 12 – Betaling
Artikel 13 – Klachtenregeling
Artikel 14 – Geschillen
Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Bijlage 1 Modelformulier voor herroeping
ARTIKEL 1 – Definities
Algemene voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer;
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
Dag: kalenderdag;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie mogelijk maakt;
Herroepingsrecht: het recht van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Middelen voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst zonder dat de consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit, met de volgende identiteit:
Zpoony
Email: Info@zpoony.nl
Adres: Pianostraat 73, 5642 RC Eindhoven
Telefoonnummer: 06 23265198
Kvk-nummer: 95752072
Btw-nummer: NL005172325B30
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en consument wordt gesloten in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van de ondernemer en consument en waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer middelen voor communicatie op afstand.
ARTIKEL 2 Toepasselijkheid
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op alle tot stand gekomen overeenkomsten op afstand tussen de ondernemer en de consument.
2.2 Voor het sluiten van de overeenkomst op afstand, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld op dusdanige wijze dat deze kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager door de consument. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
2.3 Indien voorts aanvullende of afwijkende voorwaarden van toepassing zijn op de overeenkomst op afstand, worden deze op dezelfde wijze verschaft aan de consument.
2.4 In het geval van tegenstrijdige aanvullende of afwijkende voorwaarden zijn de voor de consument meest gunstige voorwaarden van toepassing.
2.5 Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze algemene voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
2.6 Indien zich een situatie voordoet die niet expliciet in deze algemene voorwaarden is geregeld, dient deze te worden beoordeeld in overeenstemming met de strekking van deze voorwaarden.
ARTIKEL 3 Het aanbod
3.1 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
3.2 Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het recht om het aanbod te wijzigen en aan te passen.
3.3 Het aanbod bevat een volledige, nauwkeurige en naar waarheidsgetrouwe omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruikt maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de kleur van het product. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3.4 Afbeeldingen en specificaties in het aanbod zijn een indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
3.5 Elk aanbod bevat duidelijke informatie over de rechten en verplichtingen die verbonden zijn aan de aanvaarding ervan. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele verzendkosten;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van uitvoering, betaling en aflevering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand, indien de kosten voor het gebruik van de communicatietechniek worden berekend op basis van een andere grondslag dan het reguliere basistarief van het gebruikte communicatiemiddel;
- de wijze waarop de consument, voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst, de door hem verstrekte gegevens kan controleren en zo nodig corrigeren;
- de minimale duur van de overeenkomst op afstand indien sprake is van een duur transactie.
ARTIKEL 4 De overeenkomst
4.1 De overeenkomst op afstand komt tot stand door het aanbod van de ondernemer en aanvaarding van dit aanbod door de consument.
4.2 Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
4.3 Wanneer de overeenkomst elektronisch tot stand komt, neemt de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische overdracht van gegevens te beveiligen en zorgt hij voor een veilige online omgeving. Als de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer tevens de benodigde veiligheidsmaatregelen treffen.
4.4 De ondernemer zal de consument bij het product of de dienst de volgende informatie verstrekken, schriftelijk of op een andere wijze die het voor de consument mogelijk maakt deze op een toegankelijke en duurzame manier op te slaan:
- de identiteit, het postadres en het bezoekadres, het telefoonnummer en het emailadres van de ondernemer;
- de voornaamste kenmerken van de aankoop;
- de prijs van de aankoop met inbegrip van alle belastingen en eventuele leveringskosten;
- de voorwaarden en werkwijze voor het gebruik van het herroepingsrecht, of een duidelijke melding indien het herroepingsrecht is uitgesloten;
- informatie over garanties en de beschikbare service na aankoop;
- het klachtenafhandelingsbeleid van de ondernemer;
- voor zover van toepassing de duur en de opzegvoorwaarden van de overeenkomst;
- de gegevens vermeld in artikel 4, lid 3 van deze voorwaarden, tenzij de ondernemer deze al vóór de uitvoering van de overeenkomst heeft verstrekt.
4.5 Bij een duurtransactie is de bepaling uit het vorige lid alleen van toepassing op de eerste levering.
4.6 Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
ARTIKEL 5 Herroepingsrecht
5.1 Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid om de overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden. De bedenktermijn begint op de dag na ontvangst van het product door de consument of door een vertegenwoordiger die door de consument is aangewezen.
5.2 Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag alleen worden uitgepakt of gebruikt in die mate die nodig is om te beoordelen of hij het wil behouden. Als de consument gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het product samen met alle geleverde accessoires en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, volgens de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
5.3 Indien de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan de ondernemer kenbaar te maken. Dit kan de consument doen door het modelformulier, welke te vinden is in de bijlage, in te vullen en te verzenden naar info@zpoony.nl. Nadat de consument heeft aangegeven van zijn herroepingsrecht gebruik te willen maken, dient het product binnen 14 dagen te worden geretourneerd. De consument is verplicht te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door een bewijs van verzending.
5.4 Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen geen gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht of het product niet aan de ondernemer heeft geretourneerd, is de koop definitief.
5.5 De directe kosten en het risico van het retourneren van de producten komen voor rekening van de consument, tenzij anders overeengekomen.
5.6 Bij de levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid om de overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden, te rekenen vanaf de dag van het aangaan van de overeenkomst.
5.7 Om van zijn herroepingsrecht gebruik te maken bij een aankoop van een dienst, zal de consument de redelijke en duidelijke instructies volgen die de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering heeft verstrekt.
5.8 Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
ARTIKEL 6 Kosten in geval van herroeping
6.1 Indien de consument een betaling heeft gedaan, zal de ondernemer dit bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Dit geldt echter alleen als het product al is terugontvangen door de ondernemer of als sluitend bewijs van de volledige retourzending kan worden overgelegd. De terugbetaling zal plaatsvinden via de betaalmethode die de consument heeft gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
6.2 Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument, is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
6.3 De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer de ondernemer niet alle wettelijk vereiste informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt, en dit dient te gebeuren vóór het sluiten van de koopovereenkomst.
6.4 Indien de consument bij het sluiten van de overeenkomst heeft gekozen voor een andere levering dan door de ondernemer gekozen goedkoopste levering, is de ondernemer niet verplicht de bijkomende kosten voor deze leveringswijze terug te betalen.
ARTIKEL 7 Uitsluiting herroepingsrecht
7.1 De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten en diensten zoals omschreven in lid 2. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
7.2 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die verzegeld zijn en de verzegeling is verbroken;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die persoonlijk van aard zijn;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
- waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is vestreken.
ARTIKEL 8 De prijs
8.1 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
8.2 Afwijkend van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten met variabele prijzen aanbieden, waarvan de prijzen afhankelijk zijn van schommelingen op de financiële markt waar de ondernemer geen invloed op heeft. De gebondenheid aan deze schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod duidelijk vermeld.
8.3 Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
8.4 Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
8.5 De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
8.6 Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. De ondernemer aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de gevolgen van dergelijke fouten. In geval van druk- of zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product tegen de foutieve prijs te leveren.
Artikel 9 – Nakoming overeenkomst en Garantie
9.1 De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
9.2 Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op basis van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan uitoefenen.
9.3 Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
9.4 De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te allen tijde niet verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
9.5 De garantie geldt niet indien:
De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld, of in strijd met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn. Dit geldt onder andere voor:
- Houten producten die niet geschikt zijn voor de vaatwasser en altijd met de hand dienen te worden afgewassen. Het langdurig in contact laten komen van houten producten met vocht kan leiden tot schade, zoals vervorming, barsten of andere schade. Schade die hierdoor ontstaat valt buiten de garantie;
- Onjuist gebruik van de producten, zoals blootstelling aan extreme temperaturen of ruw behandelen, wat kan leiden tot beschadigingen of het splinteren van houten producten. Schade die hierdoor ontstaat is uitgesloten van garantie.
9.6 Zpoony zet zich in voor duurzaamheid en streeft ernaar zoveel mogelijk plastic en microplastic te vermijden in haar producten. Echter, gezien de complexiteit van zowel het productieproces als het leveringsproces kunnen wij niet garanderen dat onze producten volledig vrij zijn van plastic of microplastic.
9.7 Zpoony kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade, verlies of nadeel die voortkomt uit het gebruik van producten die mogelijk plastic of microplastic bevatten.
9.8 Wij raden onze klanten aan om de producten op een zorgvuldige manier te gebruiken en te onderhouden, zodat de levensduur wordt verlengd en de ecologische voetafdruk zoveel mogelijk wordt verminderd.
ARTIKEL 10 Levering en Uitvoering
10.1 De ondernemer zal uiterste zorgvuldigheid betrachten bij het in ontvangst nemen en uitvoeren van product bestellingen, evenals bij de beoordeling van aanvragen voor het verlenen van diensten.
10.2 Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
10.3 Met inachtneming van hetgeen in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen zo snel mogelijk uitvoeren, maar uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging oploopt, of als een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hierover binnen 30 dagen na het plaatsen van de bestelling bericht. In dat geval heeft de consument het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden. De consument heeft echter geen recht op schadevergoeding.
10.4 Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
10.5 Indien de overeenkomst wordt ontbonden conform lid 3 van dit artikel, zal de ondernemer het door de consument betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
10.6 Indien de levering van een besteld product onmogelijk blijkt, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden aangegeven dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten voor een eventuele retourzending komen voor rekening van de ondernemer.
10.7 Het risico van beschadiging en/of verlies van producten ligt bij de ondernemer totdat de bezorging heeft plaatsgevonden aan de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekende vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
ARTIKEL 11 Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
11.1 De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en betrekking heeft op het regelmatig afleveren van producten (waaronder elektriciteit) of diensten, te allen tijde opzeggen, met inachtneming van de afgesproken opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.
11.2 De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en betrekking heeft op het regelmatig afleveren van producten (waaronder elektriciteit) of diensten, te allen tijde opzeggen tegen het einde van de afgesproken termijn, met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.
11.3 De consument kan de in vorige leden van dit artikel genoemde overeenkomsten:
a. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
11.4 Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en betrekking heeft op het regelmatig afleveren van producten (waaronder elektriciteit) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
11.5 Afwijkend van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en betrekking heeft op het regelmatig afleveren van dagbladen, nieuwsbladen, weekbladen en tijdschriften, stilzwijgend worden verlengd voor een periode van maximaal drie maanden, mits de consument de verlengde overeenkomst aan het einde van de verlengingsperiode kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.
11.6 Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en betrekking heeft op het regelmatig afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde tijd worden verlengd, mits de consument te allen tijde kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand. In het geval de overeenkomst betrekking heeft op het regelmatig, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dagbladen, nieuwsbladen, weekbladen en tijdschriften, geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.
11.7 Een overeenkomst van beperkte duur voor het regelmatig afleveren van dagbladen, nieuwsbladen, weekbladen en tijdschriften ter kennismaking (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend verlengd en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
11.8 Indien een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, kan de consument deze na één jaar te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich verzetten tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur.
ARTIKEL 12 Betaling
12.1 Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 5 lid. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
12.2 Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
12.3 De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
12.4 Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
ARTIKEL 13 Klachtenregeling
13.1 De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt klachten volgens de richtlijnen van deze procedure.
13.2 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
13.3 Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Als een klacht een voorzienbare langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
13.4 Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
13.5 Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
13.6 Indien de ondernemer een klacht gegrond bevonden heeft, zal de ondernemer naar keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
ARTIKEL 14 Geschillen
14.1 Op de overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
14.2 Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
ARTIKEL 15 Aanvullende of afwijkende bepalingen
15.1 Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgesteld dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Bijlage I – Modelformulier voor herroeping
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
Aan:
Zpoony
Pianostraat 73, 5642 RC Eindhoven
E-mail: info@zpoony.nl
Telefoonnummer: 06 23265198
Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
- Besteld op (DD-MM-YYYY):
- Ontvangen op (DD-MM-YYYY):
- Bestelnummer:
- Naam/Namen consument(en):
- Adres consument(en):
- IBAN rekeningnummer:
herroept/herroepen*.
[Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.